REGULAMIN
termomodernizacji budynku przy ul. Kluczborskiej nr 14,16,18,20 i Wygodnej nr 2 we Wrocławiu , w zasobach Międzyzakładowej Spółdzielni Mieszkaniowej Instal we Wrocławiu
Rozdział I Podstawa prawna.
§1
1. Uchwała Rady Nadzorczej nr 8 z dnia 17.05.2012 r.
2. Ustawa z dnia 15.12.2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych.
3. Statut Międzyzakładowej Spółdzielni Mieszkaniowej „Instal" we Wrocławiu
Rozdział II
Pojęcie i zakres termomodernizacji.
§2
1. Termomodernizacja budynku obejmuje wykonanie następujących usprawnień,
które umożliwią zmniejszenie zużycia energii cieplnej i obniżenie kosztów
użytkowania budynku:
1) ocieplenie ścian od zewnątrz, dachów i stropodachów,
1) wymianę okien na klatkach schodowych i piwnicach oraz drzwi zewnętrznych, budowę wiatrołapów,
2) modernizację węzła ciepłowniczego oraz zainstalowanie automatyki sterującej,
2) modernizację lub wymianę instalacji grzewczej w budynku,
2. Roboty budowlane związane z termomodernizacja budynku, w wyniku których nastąpi wzrost wartości użytkowej w stosunku do wartości z dnia przyjęcia środka trwałego do używania, są działaniem technicznym ulepszającym środek trwały.
3. Koszty termomodernizacyjne poniesione na ulepszenie środka trwałego -budynku - zalicza się na zwiększenie jego wartości początkowej.
Rozdział III
Podstawy rozpoczęcia robót termomodernizacyjnych.
§3
1. Podstawą rozpoczęcia robót poszczególnych etapów termomodernizacyjnych jest uchwała Rady Nadzorczej określająca zakres, koszt robót oraz sposób finansowania. Wniosek o podjęcie chwały może złożyć Rada Nadzorcza oraz uprawnieni mieszkańcy.
Etapy robót:
1) dach - skosy - docieplenie metodą nadmuchu granulatem materiału izolacyjnego lub docieplenie wewnętrzne mieszkań płytami izolacyjnymi,
2) stropodach płaski – docieplenie,
3) naprawa opierzeń i rur spustowych,
4) naprawa obróbek blacharskich + naprawa i montaż rur spustowych do balkonów,
5) wymiana okien klatek schodowych,
6) naprawa szczelin dylatacyjnych,
7) izolacja rur co w piwnicach,
8) docieplenie wewnętrzne przemarzających ścian w mieszkaniach płytami izolacyjnymi.
2. Po podjęciu decyzji o rozpoczęciu prac termomodernizacyjnych Zarząd Spółdzielni
zleci opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej.
3. Realizacja zadania termomodernizacyjnego odbywać się będzie w oparciu o
postanowienia Regulaminu przetargów na roboty budowlano-remontowe MSM Instal.
4. Do komisji przetargowej mogą być powołani przedstawiciele mieszkańców nieruchomości.
5. Roboty termomodernizacyjne mogą wykonywać jedynie wyspecjalizowane przedsiębiorstwa posiadające uprawnienia do danego zakresu prac.
Rozdział IV
Finansowanie przedsięwzięć termomodernizacyjnych.
§4
1 Termomodernizacja może być finansowana:
a) ze środków własnych członków Spółdzielni i właścicieli lokali niebędących członkami, tworzących fundusz celowy,
b) z funduszu remontowego nieruchomości objętej zadaniem.
2. Całkowity koszt termomodernizacji obejmuje:
a) koszt opracowania audytu energetycznego
b) koszt opracowania dokumentacji projektowej dla poszczególnych etapów robót
c) inne koszty związane z termomodernizacja
§5
1. Koszty przedsięwzięć termomodernizacyjnych polegających na robotach budowlanych, związanych z ulepszeniem nieruchomości (modernizacją) rozlicza się odrębnie na nieruchomość objętą zadaniem .
2. Koszty robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, tj. remontów, obciążają fundusz remontowy nieruchomości.
3. Koszty robót budowlanych zwiększające wartość początkową budynku, obciążają członków Spółdzielni i innych posiadaczy praw do lokali mieszkalnych i lokali o innym przeznaczeniu w nieruchomości objętej przedsięwzięciem termomodernizacyjnym.
4. Właściciele lokali niebędący członkami Spółdzielni zamieszkali w danej nieruchomości są zobowiązani do pokrycia wszystkich kosztów związanych z przedsięwzięciem termomodernizacyjnym przypadających na ich lokale, na takich samych zasadach, jak pozostali użytkownicy lokali, na podstawie odrębnej umowy zawartej ze Spółdzielnią, uwzględniającej indywidualne formy zabezpieczenia spłaty powyższych należności (np. hipoteka, weksel, poręczenie, zastaw).
5. Rozdział V
Szczegółowe zasady rozliczenia kosztów związanych z termomodernizacja budynków.
§6
1. Rozliczenie kosztów termomodernizacji dla poszczególnych lokali dokonuje się ostatecznie - po zakończeniu inwestycji i końcowym rozliczeniu każdego etapu robót, na podstawie zestawienia kosztów rzeczywistych poniesionych przez Spółdzielnię.
2. W przypadku sprzedaży mieszkania, w trakcie realizacji etapu termomodernizacji, koszty tego etapu i następnych etapów zostają przeniesione na kupującego mieszkanie.
3. Jednostką rozliczeniową służącą do obciążenia poszczególnych lokali kosztami prac termomodernizacyjnych jest 1 m2 powierzchni użytkowej lokalu.
§7
1. Tworzy się wyodrębniony fundusz celowy z przeznaczeniem na pokrycie kosztów termomodernizacji.
2. Właściciele prawa spółdzielczego do lokalu lub właściciele lokali zobowiązani są do dokonywania wpłaty tytułem gromadzenia środków na rachunku bankowy spółdzielni, począwszy od 1.04.2012 r. w wysokości określonej Uchwałą Rady Nadzorczej.
4. Opłaty obciążające poszczególnych użytkowników lokali w danej nieruchomości z tytułu kosztów termomodernizacji są ewidencjonowane na wyodrębnionym koncie analitycznym w systemie FK.
5. Wpłaty, użytkownicy zobowiązani są uiszczać, co miesiąc z góry do dnia 10 każdego miesiąca, na konto bankowe spółdzielni.
6. Na podstawie ostatecznego rozliczenia poszczególnych etapów procesu termomodernizacyjnego dokonuje się przeszacowania miesięcznych wpłat na fundusz celowy na podstawie Uchwały RN .
§8
7. W terminie 6-ciu miesięcy po zakończeniu robót na danej nieruchomości Zarząd zobowiązany jest do przedstawienia Radzie Nadzorczej rozliczenia poniesionych kosztów.
Rozdział VI
Inne postanowienia.
1. Osoby dokonujące przekształcenia tytułów prawnych do lokali na prawo odrębnej własności, zobowiązane są do spłaty przypadającego na ich lokal uzupełnienia wkładu z tytułu termomodernizacji nieruchomości.
Rozdział VI
Postanowienia końcowe.
§9 .
Regulamin został zatwierdzony Uchwałą Rady Nadzorczej Nr 8/RN/2012 i obowiązuje od dnia 17.05.2012 roku.
Tekst jednolity po zmianach zatwierdzonych Uchwałą Rady Nadzorczej Nr 11/RN/2012. obowiązuje
od dnia 17.10.2012 roku.
Sekretarz Przewodniczący Rady Nadzorcze