REGULAMIN ZARZĄDU
Międzyzakładowej Spółdzielni Mieszkaniowej "INSTAL"
We Wrocławiu
Na podstawie Statutu Międzyzakładowej Spółdzielni Mieszkaniowej "INSTAL" we Wrocławiu - Rada Nadzorcza uchwaliła niniejszy regulamin.
§ 1.
Zarząd działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 16 września 1982 r - Prawo spółdzielcze, (Dz. U z 1995 Nr 54, poz. 288 z późniejszymi zmianami), postanowień Statutu Spółdzielni oraz niniejszego regulaminu.
§ 2.
1. Zarząd kieruje działalnością Spółdzielni oraz reprezentuje ją na zewnątrz.
2. Do Zarządu należy podejmowanie uchwał nie zastrzeżonych w prawie spółdzielczym lub statucie dla innym organów Spółdzielni.
§ 3.
1. Zarząd składa się z trzech do pięciu członków, w tym prezesa .
2. Członków Zarządu wybiera na czas nieokreślony i odwołuje Rada Nadzorcza. Odwołanie wymaga pisemnego uzasadnienia.
3. Z prezesem Zarządu Rada Nadzorcza nawiązuje stosunek pracy na podstawie powołania. Pozostali członkowie Zarządu pełnią funkcję społecznie.
§ 4.
1. Walne Zgromadzenie Członków może odwołać tych członków Zarządu, którym nie udzieliło absolutorium.
2. Odwołanie członka zarządu nie narusza jego uprawnień wynikających ze stosunku pracy.
§ 5.
Mandat członka Zarządu wygasa na skutek rezygnacji złożonej na piśmie i przyjętej przez Radę Nadzorczą oraz w przypadku jego śmierci.
§ 6.
1. Członek Zarządu, jak też i osoby pozostające z członkiem Zarządu w związku małżeńskim albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej i w drugim stopniu linii bocznej nie mogą zajmować się działalnością konkurencyjną wobec Spółdzielni, a w szczególności uczestniczyć jako wspólnicy lub członkowie władz w podmiotach konkurencyjnych wobec Spółdzielni.
2. Naruszenie zakazu konkurencji stanowi podstawę odwołania członka Zarządu oraz powoduje inne skutki prawne przewidziane w odrębnych przepisach.
§ 7.
1. Zarząd działa kolegialnie na odbywanych okresowo posiedzeniach. Posiedzenia Zarządu są zwoływane przez prezesa Zarządu, a w czasie jego nieobecności - przez wyznaczonego przez niego zastępcę .
2. Do zakresu działania Zarządu należy:
1) podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia w poczet członków Spółdzielni,
2) zawieranie umów o budowę lokali,
3) zawieranie umów o ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu,
4) zawieranie umów o ustanowienie odrębnej własności lokalu,
5) zawieranie umów o przeniesienie własności lokalu oraz współwłasności w lokalu,
6) sporządzanie projektów planów gospodarczych,
7) prowadzenie gospodarki Spółdzielni na podstawie uchwalonych planów i wykonywanie związanych z tym czynności organizacyjnych i finansowych,
8) zabezpieczanie majątku Spółdzielni,
9) sporządzanie rocznych sprawozdań Zarządu i sprawozdań finansowych oraz przedkładanie ich do zatwierdzania Walnemu Zgromadzeniu Członków,
10) udzielanie pełnomocnictw,
11) zwoływanie Walnego Zgromadzenia Członków,
12) zaciąganie kredytów bankowych za zgodą Walnego Zgromadzenia Członków,
13) zaciąganie innych zobowiązań w zakresie zwykłego zarządu,
14) współdziałanie z organizacjami spółdzielczymi oraz z innymi organizacjami.
15) zgłaszanie do rejestru sądowego wniosków w sprawach składu osobowego Zarządu, Rady Nadzorczej, pełnomocnictw, zmian w Statucie Spółdzielni i innych zmian,
16) wynajmowanie lokali mieszkalnych, użytkowych i garaży osobom fizycznym bądź osobom prawnym,
§ 8.
1. Oświadczenia woli za Spółdzielnię składają przynajmniej dwaj członkowie Zarządu lub jeden członek Zarządu i osoba przez Zarząd do tego upoważniona - pełnomocnik.
2. Oświadczenia, o których mowa w ust. 1, składa się w ten sposób, że pod nazwą Spółdzielni osoby upoważnione do ich składania zamieszczają swoje podpisy.
3. Oświadczenia pisemne skierowane do Spółdzielni, złożone w jej siedzibie albo jednemu z członków Zarządu lub pełnomocnikowi mają skutek prawny względem Spółdzielni.
4. W sprawach dotyczących dyspozycji środkami pieniężnymi i środkami trwałymi, oświadczenia woli powinny być składane z zachowaniem przepisów określających uprawnienia i obowiązki głównego księgowego.
5. Prezes Zarządu może składać za Spółdzielnię oświadczenie woli jednoosobowo w sprawach ze stosunku pracy.
§ 9.
1. Zarząd może udzielić jednemu z członków Zarządu lub innej osobie pełnomocnictwa do dokonywania czynności związanych z kierowaniem bieżącą działalnością gospodarczą Spółdzielni.
2. Zarząd może udzielić pełnomocnictw dla dokonywania czynności prawnych określonego rodzaju lub czynności szczegółowych, w granicach posiadanego umocowania.
§ 10.
1. Nie można być jednocześnie członkiem Zarządu i Rady.
W razie konieczności, Rada może wyznaczyć jednego lub kilku ze swoich członków do czasowego pełnienia funkcji członka Zarządu, wówczas członkostwo w Radzie zostaje zawieszone.
2. Członkowie Zarządu nie mogą brać udziału w głosowaniu w sprawach wyłącznie ich dotyczących.
§ 11.
1. Członek Zarządu winny czynu lub zaniedbania, przez które Spółdzielnia poniosła szkodę, odpowiada za nie osobiście.
2. Do odpowiedzialności członków Zarządu mają odpowiednie zastosowanie przepisy kodeksu pracy o odpowiedzialności materialnej pracowników.
§ 12.
1. Posiedzenie Zarządu zwołuje Prezes Zarządu lub jego Zastępca w miarę potrzeb.
2. Na wniosek jednego z członków Zarządu, lub w sprawach nie cierpiących zwłoki w każdym czasie
3. Prezes Zarządu ustala termin i porządek obrad Zarządu. Porządek obrad powinien przewidywać rozpatrzenie spraw wynikających z bieżącej i perspektywicznej działalności Spółdzielni.
4. Każdy członek Zarządu przed rozpoczęciem posiedzenia może wnieść do porządku obrad sprawę, która jego zdaniem wymaga kolegialnego rozstrzygnięcia.
5. O posiedzeniu Zarządu i porządku obrad zainteresowani powinni być powiadomieni co najmniej trzy dni przed posiedzeniem.
§ 13.
1. Uchwały Zarządy zapadają zwykłą większością głosów. W przypadku równej ilości głosów, decyduje głos Prezesa Zarządu lub jego Zastępcy prowadzącego posiedzenie. Do ważności uchwał konieczna jest obecność na posiedzeniu zwykłej większości składu członków Zarządu, w tym Prezesa lub jego Zastępcy.
2. W sprawach pilnych, o ile natychmiastowe zwołanie posiedzenia jest niemożliwe, podjęcie decyzji może nastąpić w drodze podpisania jej projektu kolejno przez poszczególnych członków Zarządu, przez oddanie przez każdego z członków głosu pisemnie i przekazanie go za pomocą faxu lub elektronicznych środków przekazu. Z głosowania obiegiem sporządza się protokół w treści, którego zamieszcza się sposób głosowania w danej sprawie.
3. Członkowie Zarządu nie mogą brać udziału w głosowaniu w sprawach wyłącznie ich dotyczących.
4. W posiedzeniach Zarządu mogą brać udział z głosem doradczym osoby zaproszone przez Zarząd.
5. Przewodniczący Rady Nadzorczej lub członek Rady przez niego upoważniony ma prawo brania udziału w posiedzeniach Zarządu.
§ 14.
1. Posiedzenia Zarządu są protokołowane.
2. Protokoły powinny zawierać datę posiedzenia, nazwiska członków i innych osób obecnych na posiedzeniu, porządek obrad oraz treść podjętych decyzji i uchwał.
3. Protokoły podpisuje Prezes Zarządu i protokolant.
4. Protokoły z posiedzeń zarządu są przechowywane w biurze Zarządu przez okres 10 lat.
§ 15.
Zarząd obowiązany jest:
1. uczestniczyć na zaproszenie Rady Nadzorczej w posiedzeniach Rady oraz udzielać potrzebnych wyjaśnień, względnie przedstawiać żądane materiały, jak również informować na bieżąco Radę o ważnych sprawach zaistniałych w działalności Spółdzielni.
2. Dokonywać na wniosek Rady Nadzorczej okresowej analizy wyników działalności Spółdzielni oraz przedstawiać Radzie sprawozdanie z odpowiednimi wnioskami w tym zakresie.
§ 16.
Funkcje Prezesa Zarządu w czasie jego nieobecności pełni zastępca, a w przypadku jego braku wyznaczony imiennie przez Prezesa - członek Zarządu.
§ 17.
1. Przekazanie przez ustępujący Zarząd czynności nowemu Zarządowi następuje protokołem zdawczo - odbiorczym przy udziale przedstawiciela Rady Nadzorczej.
2. Protokół zdawczo - odbiorczy powinien zawierać wykaz przekazywanych do załatwienia spraw, akt, dokumentów itp., jak również dane odzwierciedlające aktualny stan przekazywanych agend Spółdzielni.
3. Egzemplarze protokołu zdawczo - odbiorczego podpisane przez osoby uczestniczące w czynnościach przekazywania otrzymują: przekazujący, przejmujący, Główny Księgowy
§ 18
Regulamin został uchwalony przez Radę Nadzorczą MSM "INSTAL" dnia 25 .09.2008 r uchwałą
nr 5/RN/2008 i obowiązuje od daty jej podjęcia.